A França s’ha liat molt grossa. El motiu? L’anunci de la cadena de supermercats Leclerc de vendre una baguet a 29 cèntims. Michel-Édouard Leclerc va presentar el dimarts 11 de gener la campanya, i segons publica el 3/24, la va defensar com una manera de contribuir al poder de compra dels francesos en un context inflacionista. Alhora, va assegurar que mantindrà el preu de la baguet durant mig any perquè “és un indicador molt fort, que es recorda com el preu del combustible”.
Però aquest anunci no ha caigut gens bé a molts francesos. Els forners, amb el suport dels pagesos i de molts ciutadans, han sortit a defensar la qualitat de la seva reconeguda barra de pa. Tot i que Leclerc parla de “polèmica ridícula”,el principal sindicat agrari FNSEA, forners, moliners i organitzacions del sector dels cereals han qualificat la campanya de “demagògica i destructiva de valors per un sector d’excel·lència”.
Alhora, deixen clar que la baguet ha pujat fins als 90 cèntims de mitjana per l’augment dels costos de la farina, l’electricitat i la mà d’obra i es pregunten qui pot viure amb dignitat amb aquests preus.
[#CP] #Baguette de pain à 0,29 euros : une campagne @Leclerc démagogique et destructrice de valeur pour une filière d’excellence.
— La FNSEA (@FNSEA) January 12, 2022
Notre communiqué avec @AGPB_Cerealiers @intercereales @ANMF_MeunerieFr @cnbpf
? https://t.co/wTCEuD6TSS pic.twitter.com/TGhJJJB17R