Vadegust
Realment és saludable menjar només una fruita o un iogurt per sopar?

Tots coneixem gent que habitualment només sopa una fruita o un iogurt. O potser fins i tot ho fem nosaltres mateixos. Però fer això, és realment saludable? Depèn, com moltes coses en nutrició. És clar que a un sopar que contingui únicament iogurt o fruita li faltaran diversos nutrients, però això no ha de ser greu ni un error.

De fet, a la nostra cultura, els esmorzars, els berenars i els refrigeris de mig matí no acostumen a ser complets, sinó que solen incloure només uns quants grups alimentaris. És impossible i innecessari que totes les ingestes ho siguin, segons publica Rac 1.

Quan fem les recomanacions oficials solem incloure a l’estructura els anomenats “àpats principals”, que a la nostra cultura són el dinar i el sopar. Si estiguéssim en altres països, potser parlaríem de l’esmorzar com a menjar principal.

El dinar i el sopar són moments importants perquè culinàriament solen ser aquestes finestres on hi ha més possibilitat d’incloure verdures i fonts proteiques. Això no ha de ser necessàriament així, però tampoc no és freqüent que la gent mengi aliments proteics per berenar o amanides per esmorzar, oi?

Plàtans, pomes i peres | Pixabay
Plàtans, pomes i peres | Pixabay

Per aquest motiu és rellevant garantir que aquesta quantitat de verdura i de proteïna que ens estem saltant, l’estiguem incloent o estigui repartida en altres ingestes al llarg del dia.

Pel que fa a saber si és un hàbit saludable o no ho és, ens haurem de preguntar què estàvem fent anteriorment o quin menjar està substituint la fruita o el iogurt.

Si ens mengem un plàtan per sopar en lloc d’unes croquetes amb patates fregides, és clar que serà més saludable. Si, per contra, estem desplaçant menjars complets per incloure únicament un iogurt perquè tenim l’expectativa d’aprimar-nos, segurament no sigui la millor de les estratègies.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa