Vadegust
En quins casos ens poden cobrar per no anular la reserva en un restaurant?

Segur que alguna vegada ho has fet, o saps d’algú que ho ha fet: has reservat en un restaurant i, pel motiu que sigui, al final no hi has anat, i no has trucat per anular la reserva. I, la veritat, és que aquesta pràctica pot arribar a sortir molt cara. El secretari general de FACUA-Consumidors en Acció, Rubén Sánchez, considera que la penalització per no presentar-s’hi hauria de ser proporcional al perjudici que se li causi al restaurant.

“Si és un negoci amb un flux normal de clients i no un en el qual cal reservar tres mesos abans, és molt possible que la taula l’acabi ocupant un altre comensal. És a dir, no li causes cap mal al negoci i, en aquest cas, no té sentit cobrar per una cancel·lació”, opina. Però, segons recull ‘La Vanguardia’, Sánchez no ho veu igual en el cas de restaurants on cal reservar amb molta antelació, on el menú té un preu elevat i on a la seva pàgina web s’especifica clarament quines són les condicions de cancel·lació.

Una cartera amb diners en un restaurant | Pixabay
Una cartera amb diners en un restaurant | Pixabay

“Si parlem d’un establiment com aquest, al qual només s’accedeix amb una reserva prèvia que es realitza amb moltíssima antelació, sí que li causes un prejudici als propietaris si no avises amb temps, ja que aquí deixa d’ingressar centenars d’euros“, explica. Per això, des de FACUA opinen que en aquest cas sí que està justificat un cobrament de 100 o 150 euros, però no de tot el menú, perquè el restaurant “no tira el menjar, sinó que té la possibilitat de servir-la a un altre”.

Malgrat tot, Sánchez diu que no es pot establir una regla matemàtica per a saber amb certesa en quins casos aquest cobrament està justificat. “És complex“, admet. “Però hi ha situacions en les quals es veu molt clar, com per exemple, si t’estan obligant a pagar després de cancel·lar la reserva en un termini raonable”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa