La melmelada i la compota són dos aliments que no són precisament fàcil de distingir, a simple vista. Són molt similars, però hi ha algunes diferències que és interessant conèixer. Segons publica ‘Ok Diario‘, la melmelada és una elaboració que fa segles que existeix. Consisteix a coure fruita sencera, triturada o trossejada, a la qual se li afegeix sucre fins a obtenir una textura espessa. Almenys un 30% del contingut ha de ser fruita, i la proporció de sucres ha d’oscil·lar entre el 40% i el 59%.

La compota és molt semblant a la melmelada ja que es prepara a partir de la cocció de fruita. La principal diferència entre totes dues elaboracions és que en el cas de la compota el contingut en sucres és inferior al 14%.

Pel que fa referència a la textura, la melmelada és menys espessa que la compota. Però la compota té una textura més homogènia i amb menys grumolls.

També existeix la confitura, que és el resultat de la cocció amb sucre de la polpa de la fruita. El producte acabat ha de contenir com a mínim un 35% de fruita i un 60% de sucres.

Pots de melmelada | Pixabay

Quina és més saludable?

Tal i com indiquen els nutricionistes, l’alternativa més saludable és la compota per una raó molt senzilla: és la que menys quantitat de sucres té. Tot i així, es recomana que el consum sigui ocasional.

Trucs per a fer melmelada casolana

L’ideal és utilitzar fruites que no estiguin massa verdes. Totes les fruites contenen pectina, encara que en algunes la quantitat és molt baixa, com a les figues o les maduixes. A l’hora de fer melmelada d’alguna d’aquestes maduixes, convé afegir unes pells de poma per a facilitar la coagulació. Després, les pells es poden retirar una vegada la cocció finalitzi.

Nou comentari

Comparteix