Amb aquestes temperatures tan elevades és important beure aigua, és a dir, hidratar-se molt sovint. Però saps realment quanta quantitat d’aigua cal que beguis cada dia a l’estiu? Segons recull ‘La Vanguardia’, L’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA, per les seves sigles en anglès) fixa uns valors de referència d’ingesta per a diferents grups de població segons la seva edat:

  • Nadons d’1 a 6 mesos: 100 a 190 ml per quilo al dia (això normalment queda cobert amb la ingesta de llet materna o d’altres fórmules, de manera que, en principi, no necessiten beure aigua).
  • Nadons de 6 a 12 mesos: 800 a 1.000 ml al dia
  • Nens d’1 a 2 anys: de 1,1 a 1,2 litres al dia.
  • Nens de 2 a 3 anys: uns 1,3 litres al dia
  • Nens de 4 a 8 anys: uns 1,6 litres al dia
  • Nens de 9 a 13 anys: varia de 1,9 l per a les nenes a 2,1 per als homes.
  • A partir dels 14 anys, i els adults sense límit d’edat: la ingesta recomanada oscil·la entre 2 litres per a les dones i 2,5 l per als homes.
Un got d'aigua en una imatge d'arxiu | Pixabay
Un got d’aigua en una imatge d’arxiu | Pixabay

Per a l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), aquestes recomanacions són un mínim que ha d’incrementar-se sobretot quan es realitza exercici físic o quan apreta molt la calor. Però hi ha els qui consideren que aquests valors han quedat antiquats, ja que els requeriments d’aigua poden ser diferents segons els individus i les condicions climàtiques.

Una de les investigacions més comentades sobre el tema és una revisió d’articles publicada l’any 2002 en la revista American Physiological Society. Aquesta conclou que no hi ha suficient documentació científica per a donar suport al consell de prendre dos litres d’aigua al dia en adults i que hi hauria una certa evidència que no és necessari beure tant. Considera que aquesta recomanació és excessiva per a una persona sana amb una vida sedentària que viu en un clima temperat.

Nou comentari

Comparteix