Miralcamps Fruits guanya per segon any consecutiu el Premi a la Millor Poma Golden

Miralcamps Fruits ha guanyat per segon any consecutiu el Premi a la Millor Poma Golden. Sergi Balué, cap sectorial de la Fruita Dolça de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya, ha fet entrega aquest divendres del guardó als representants de  Miralcamp Fruits, Llorens Pedrol, vicepresident, i Àlex Herrera, director comercial, en nom de la cooperativa lleidatana. Situada al cor del Pla d’Urgell, Miralcamps Fruits va néixer l’any 1981 per conservar, confeccionar i comercialitzar la fruita dels seus socis. Herrera ha expressat la seva sorpresa i alegria en tornar a proclamar-se guanyadors d’aquest concurs.

L’acte s’ha celebrat a El Molí del Duc, a Torrelameu (Lleida) i ha comptat amb la presència de Joan Talarn, president de la Diputació de Lleida, Carmel Mòdol, secretari d’Alimentació del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Joan Carles Massot, president Nacional de JARC.

Un dels objectius del premi des de la seva concepció ha estat donar a conèixer els paràmetres objectius d’aquesta fruita, “dir a les coses pel seu nom” perquè els consumidors poguessin demanar pomes amb aquestes característiques als punts de venda. Enguany, la poma guanyadora es caracteritza per un color de pell groc clar amb lleugera presència de cara rosada en un 15% dels fruits. De forma arrodonida amb olor mitjana.

La seva aparença és molt bona, mostrant una pell fina. Destaca per la seva alta intensitat de dolçor i sabor i per una baixa acidesa, que la converteix en una poma de sabor molt agradable i equilibrat. El que es pot resumir en “de textura molt ferma i suculència equilibrada, una poma molt saborosa”, segons l’ha definit Gemma Echevarría, experta del centre Fruitcenter de l’Institut de Recerca de Tecnologies Agroalimentàries (IRTA).

Entrega del Premi a la Millor Poma Golden | Cedida

Un segell de qualitat

JARC va crear el Primer Premi Internacional Millor Poma Golden per distingir i donar visibilitat a la producció de poma Golden premium. És a dir, per establir un segell de qualitat internacional que permeti els productors i productores vendre les seves pomes a un preu adequat. “Es tracta de diferenciar les pomes que produïm, donant-li un valor afegit, perquè són d’una gran qualitat, però hem de saber transmetre-ho i posar-les en valor per promoure les vendes i arribar a més mercats.”, ha apunta Baluét. El representant de la Fruita Dolça de JARC, ha afegit que “les pomes de les nostres contrades tenen qualitats organolèptiques excel·lents, per poder competir a l’exterior”.

El premi consisteix en un guardó, un estudi organolèptic de la poma guanyadora, a càrrec de l’IRTA, i un xec regal per l’optimització de la presència digital, valorat en 1.000 €, que realitzarà Red Peppers, agència especialitzada en agromàrqueting. Miralcamp Fruits podrà escollir si vol que li dissenyin el  rebranding o que optimitzin el seu web, les xarxes socials, o la creació de continguts.

Aquest premi ha comptat amb l’aval de l’Institut d’Investigació i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) i una sèrie de patrocinadors (Diputació de Lleida, Departament d’Agricultura de la Generalitat, Banc de Sabadell, Massó Agrodepartment, Corteva, AKIS International i Agromillora) i col·laboradors, com GOAG, entre altres, que l’han fet possible.

Nou comentari