La pinya és una fruita que ve molt de gust a l’estiu, i fins i tot segur que has sentit a dir que ajudar a cremar el greix del nostre cos. Però és certa aquesta afirmació? El que és veritat és que la pinya conté un 90% d’aigua, i que en el seu contingut trobem fibra, vitamines i minerals. Entre aquests últims, sobretot el potassi i el magnesi. És una fruita magra, baixa en calories, unes 40 kcal cada 100 grams, i conté poc sucre. Per les seves propietats, és la fruita indicada per a dietes baixes en calories.

Segons publica ‘Ok Diario‘, a la tija de la pinya hi ha un enzim, la bromelina, conegut per les seves capacitats antiinflamatòries. Això ajuda a reduir la retenció d’aigua i l’edema, que és l’acumulació de líquids en el cos. La pinya, de fet, ajuda a desinflamar la inflor de turmells i peus, així com a digerir millor i calmar el dolor de ferides i lesions.

Una pinya ja tallada | Pixabay

També és un bon mucolític natural, per tant, capaç de diluir les secrecions mucoses de les vies respiratòries. Tot i això, cal dir que la bromelina s’extreu principalment de la tija i de les parts fibroses del fruit, és a dir, les parts dures de la pinya, que no consumim. La poca bromelina que queda a la polpa desapareix quan comprem pinyes enllaunades, en almívar o deshidratades.

Això es deu al fet que la substància és sensible a les temperatures. Per tant, és millor consumir pinya fresca. Però tornant a la pregunta original, la pinya realment ajuda a cremar greix i perdre pes? Segons les últimes anàlisis sobre aquest tema, malgrat totes les propietats nutritives i beneficioses de la fruita, no és cert que la pinya ajudi a cremar greix.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa