Molta gent té el costum de guardar les ampolles de llet a la porta de nevera. I és una cosa que no hauríem de fer. De fet, emmagatzemar els aliments de manera correcta, és a dir, saber en quina zona és millor col·locar cada producte segons les seves necessitats de conservació, serà essencial per a evitar que es facin malbé. En cas contrari, pot arribar a suposar un important desaprofitament alimentari i econòmic.
En aquest sentit, i tal i com publica Nius, els lactis, entre altres aliments, mai han de col·locar-se a la porta de la nevera. La porta és la zona menys freda i, alhora, la més sensible a canvis de temperatures pel constant obrir i tancar de la nevera. Un fet perjudicial per a certs aliments, sobretot aquells amb major tendència al creixement de microorganismes.
Tot i que és un lloc molt pràctic per a emmagatzemar els aliments, no és el més correcte, o almenys no per a tots. A l’hora de col·locar els productes peribles, aquells que tenen un temps de durada limitat i que s’acostumen a fer malbé amb més facilitat, s’ha de tenir molt en compte la temperatura a la qual estaran sotmesos.

On sí col·locar la llet (i els lactis en general)
És el cas dels productes lactis, com la llet, els quals requereixen temperatures baixes i que no hi hagi oscil·lacions que puguin comprometre la seva seguretat alimentària, encara més si estan oberts.
Tot i que els prestatges que hi ha a les portes de les neveres semblen dissenyades específicament per a introduir en elles els cartons de llet, és un gest o un hàbit que hem de deixar de fer.
El lloc més adequat per a situar aquest tipus de productes és a la part del mig o fins i tot en la més baixa i pròxima al congelador, sempre que es tracti d’un electrodomèstic americà. Tots dos llocs són els considerats més freds i on millor es conservarà la llet.