Neix l’EVA: mostra quins són els millors països per exportar producte català

Prodeca llança l’Eina de Valorització Agroalimentària que proporciona informació de mercat i aranzelària de més de 250 mercats, 20 regions econòmiques i 3.300 productes agroalimentaris

Prodeca, la promotora dels aliments catalans, ha creat la primera eina destinada específicament al sector agroalimentari amb la finalitat d’aportar dades de valor per la presa de decisions estratègiques en l’àmbit de la internacionalització de les empreses agroalimentàries catalanes. Es tracta de l’Eina de Valorització Alimentària (EVA), un cercador online gratuït que detecta oportunitats d’exportació i fa caracterització dels mercats mundials potencials per al sector agroalimentari i cadascun dels seus productes.

L’EVA proporciona als seus usuaris informació  sobre més de 250 mercats potencials, 20 regions econòmiques i 3.300 productes agroalimentaris, informació aranzelària, dades generals del mercat, principals proveïdors, evolució de les importacions, caracterització del consumidor, índex de facilitat per fer negocis, opcions i temps de transport documentació necessària, entre d’altres, per encarar amb garanties els dubtes i les dificultats que es plantegen a l’hora d’iniciar un procés d’internacionalització. És a dir, posa a disposició de les empreses i exports managers tota la informació necessària per prendre decisions i gestionar les exportacions.

Així mateix, l’EVA permet fer una cerca comparada per producte i regió, i accedir a la informació primària, és a dir, a la informació d’origen, aportant més dades i més interessants. Per exemple, es nodreix directament de les dades de Duanes, aportant informació més segmentada i precisa.

En paraules de Ramon Sentmartí, director de Prodeca, “l’EVA neix de la demanda específica del sector i amb la voluntat de facilitar la feina a totes aquelles empreses catalanes que vulguin exportar productes alimentaris. El seu punt diferencial és que aglutina la informació de més de 10 fonts tècniques especialitzades, a vegades molt difícils de localitzar, la processa i suggereix els mercats més idonis per a l’exportació de cada producte segons el seu codi TARIC (partida aranzelària)”.

Rànquing Prodeca

L’EVA s’ha desenvolupat tenint en compte les característiques específiques de les empreses i els productes catalans. Un dels seus trets distintius és el Rànquing Prodeca, fruit d’un algoritme propi que contempla diferents filtres i que indica la potencialitat d’un producte determinat en cada mercat. Com comenta Marc Oliveras, responsable de l’Àrea de Coneixement i Estratègia, “el Rànquing Prodeca ens indica on tenim més marge de millora i contempla elements primordials, com ara el comerç exterior de Catalunya, la seva evolució i singularitat, si el producte és exportable a aquell mercat, qui són els nostres competidors, etc.”.

Nou comentari