L’alvocat s’ha posat de moda en els últims temps. Certament, per molts motius, però un d’ells és que és el que coneixem com un superaliment, ja que conté una gran quantitat de nutrients. Sabem, efectivament, que es tracta d’una opció molt interessant i versàtil per a afegir a qualsevol menjar, però pot ser que no sempre tinguem clar els detalls sobre les seves aportacions a l’organisme, tal i com detalla ‘Ok Diario’.

Motius per menjar cada dia alvocat

Nivell elevat de nutrients: Una de les principals raons o motius que podem tenir per a menjar un alvocat al dia són els molts nutrients que té aquesta fruita. Perquè et facis una idea, has de saber que una ració d’alvocat aporta a l’organisme nutrients com les vitamines C, K, E i B6, a més de minerals com el coure i el potassi, greixos saludables i àcid pantotènic.

Redueix el colesterol. Els alvocats són rics en greixos monoinsaturats, que redueixen els nivells de colesterol i redueixen també el risc de patir malalties cardíaques.

Una torrada amb alvocat | Pixabay

Redueix el pes. Durant anys, es va tenir la creença que els alvocats engreixaven, però la veritat és que no és així tenint en compte que aquesta fruita té un fort poder saciant, de manera que això provocarà que mengem menys i evitarà a més el desig de consumir aliments dolços.

Ajuda en els problemes d’hipertensió. En ser ric en potassi, l’alvocat pot regular la pressió arterial i retornar-la a valors saludables.

Ajuda en l’absorció de nutrients. L’alvocat ajuda a millorar l’absorció de nutrients del nostre organisme, especialment, carotens alfa i beta capaces de formar vitamina A a l’organisme, que resulta fonamental per al creixement, la reproducció i per a tenir una bona vista.

Prevé l’artritis. Diversos estudis han demostrat que l’extracte d’alvocat pot enfortir els músculs i prevenir la osteoartritis.

Cuiden la visió. Els alvocats contenen zeaxantina i luteïna, dos compostos que alenteixen el procés de degeneració macular en millorar els problemes de visió que s’associen amb l’edat.

Combat la diabetis. L’alvocat regula els nivells de glucosa en sang, millora la resistència a la insulina i redueix el risc de patir diabetis.

Són rics en fibra. Els alvocats són molt rics en fibra i poden ajudar a prevenir i tractar el restrenyiment.

L’alvocat és baix en calories perquè 100 grams d’aquest fruit suposen aproximadament 160 calories i res més que uns 15 grams de greixos que, a més, són de les més saludables. Les seves quantitats de sodi i hidrats no són significatives.

Millora el funcionament del sistema nerviós. Pel seu contingut de magnesi i potassi, ajuda a la part nerviosa i muscular del metabolisme.

Bo per al sistema immunològic. Menjar alvocat almenys un parell de vegades a la setmana, amb les seves vitamines i minerals variats, afavoreix les defenses de l’organisme, evitant així mateix la retenció de líquids i les malalties que deriven d’aquesta.

Antioxidant. Els seus efectes de tipus antioxidant estan fora de tot dubte, i és un excel·lent regenerador cel·lular.

Aliat del cervell. El nostre cervell pot aprofitar-se de la ingesta d’alvocat i de les seves vitamines com les C i E, fonamentals totes dues per a elevar les capacitats neurològiques i reforçar la salut cardiovascular.

Protector dels ossos. La vitamina D de l’alvocat assegura un millor envelliment de l’estructura òssia.

Nou comentari

Comparteix