SayCheeseBcn, la Fira del Formatge Artesà Català, enguany se celebrarà de manera presencial i també virtualment. La part presencial tindrà lloc al vestíbul del complex esportiu de l’estació del Nord de Barcelona, el 19 i 20 de setembre, just abans de la festivitat de la Mercè. SayCheeseBcn és una fira-mercat amb funcionament de venda directa, degustació i promoció de formatges catalans de mans dels propis elaboradors i productors.
La fira, segons els seus organitzadors, persegueix un triple objectiu: Donar a conèixer i prestigiar la feina dels productors del nostre país; apropar els productors catalans i els seus productes al turisme de la ciutat de Barcelona
i rodalies; i esdevenir una cita anual on degustar les elaboracions dels formatgers artesans catalans
a la capital catalana.
Per la situació excepcional generada per la covid-19, durant la fira s’aplicaran les mesures pertinents segons la normativa. Aquestes mesures afectaran tant a la organització com als visitants i expositors i seran d’obligat compliment. L’entrada és lliure amb aforament limitat i registre d’accés, i hi ha un servei de tiquet degustació per als visitants: Per 10€ degustació de 6 formatges a escollir acompanyats de torrades gentilesa dels forns Turris. Servei vi, cava i aigua a càrrec del Celler Maset.
Les formatgeries que s’hi trobaran són:
- Lactics Portella
- Formatgeria del Miracle
- Murgó Formatges
- Formatge Bauma
- Lactics Ubach
- Formatges Montbrú
- Formatges Sant Gil d’Albió
- Peralada Mas Marcè
- Formatges Muntanyola
- Formatges Serra del Tormo
- Formatgeria Mas Rovira
- Tros de Sort
- Formatges Riudavets
- Formatges Camps
- Formatges Reixagó
- Formatgeria de Clua
- Formatgeria La Frasera
- Molí de Ger
- Cal Quitèria – Formatges de Ponent
- Formatges Montllobe
- Formatgeria Roura Soler
- Formatges Veciana
- Mas Claperol
- Mató d’Ullastrell
Fira Virtual
La part virtual de la fira tindrà lloc els dies 15, 16, 17, 18 i 19 de setembre, i des de la pàgina web www.firesvirtuals.cat els usuaris trobaran: Venda directa de productes al consumidor final; promoció i consolidació de marca de cara a clients consolidats i potencials; continuar donant servei de venda directa independentment de si la fira es suspèn.