La Festa del Xató de Vilafranca es reconverteix en la Quinzena del Xató

La iniciativa estarà en marxa del 14 al 28 març, amb la participació de setze restaurants de Vilafranca

La situació actual de pandèmia ha obligat, com en molts altres esdeveniments, a cancel·lar la Festa del Xató de Vilafranca d’enguany. Tanmateix, i per no perdre del tot aquesta jornada gastronòmica característica que té el xató i el vi com a protagonistes, i per afavorir un dels sectors més afectats per aquesta crisi, l’hostaleria, des del Servei de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, amb el suport de la Ruta del Xató i del Gremi Comarcal d’Hostaleria i Turisme de l’Alt Penedès, ha impulsat la Quinzena del Xató.

Aquesta iniciativa estarà en marxa del 14 al 28 març, amb la participació de setze restaurants de Vilafranca que, de manera voluntària, s’han adherit a la campanya. Aquests restaurants tindran preparats xató tant per consumir al mateix restaurant com per emportar. Els restaurants participants a la quinzena són AmaNida, Cal Joanet, Cal Ton, Can Bellés, Cèntric Gastro Bar, Despertaferro, El Caliu, El Convent, El Gat Blau, La Fornal, La Garnatxa, La Rambla, Platets, Restaurant Cafeteria Casino, Rit Rat Rut i Romaní.

La Quinzena, a més, promocionarà amb la consumició o compra per emportar de dos xatons i una ampolla de vi, el regal d’una altra ampolla de vi dels cellers de Vilafranca del Penedès Bodegues Pinord, Caves Mascaró, Heretat Mas Tinell i Família Torres, que caldrà recollir a l’Oficina de Turisme de Vilafranca amb el tiquet que facilitaran els restaurants.

La regidora de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca, M. Dolors Rius, ha explicat que, com en moltes de les activitats del darrer any, “la Festa del Xató s’ha hagut d’adaptar a la situació de pandèmia que estem vivint, intentant mantenir l’essència tot el que es pugui”. A diferència d’altres anys en què es podien degustar les diferents varietats de xató com era característic de la Festa del Xató vilafranquina, la regidora ha destacat que l’esdeveniment s’allargarà 15 dies i amb forta presència a les xarxes socials, sobretot Instagram.

La voluntat de l’Ajuntament, segons Rius, és continuar donant suport a “dos sectors que han resultat molt afectats per la pandèmia: la restauració i els cellers i elaboradors locals, que han respost de forma molt positiva a la iniciativa”.

Nou comentari