El kale, també conegut com a col arrissada, s’ha convertit en un dels vegetals de moda. Procedeix de la família botànica brassica oleracea, en la qual també trobem altres hortalisses com la coliflor, el cabdell o el bròcoli, més conegudes i consumides. Els seus pronunciats rínxols, el seu color verd intens i el seu característic sabor han fet del kale una de les verdures més aclamades durant els últims anys.

Però no només són conegudes les seves qualitats gustatives sinó també les seves propietats nutricionals i els seus beneficis per a la salut. De fet, sabies que el kale és considerat avui dia com un superaliment?

L’equip de nutricionistes de Superfuüd, el delivery gastronòmic on la base són els superaliments combinats amb productes ecològics i de proximitat, ens revela els valors i beneficis nutricionals que podem obtenir d’aquesta hortalissa

“Les possibilitats del kale a la cuina són infinites, per això nosaltres utilitzem aquest vegetal tan estimat per a fer elaboracions tant en cru com cuinat, aportant així una gran versatilitat a la nostra gastronomia”, assenyala María Fernández, directora de Superfuüd.

Un plat fet amb kale | Superfuüd

Propietats nutricionals del kale

“Les bondats nutricionals que aporten els frondosos rínxols verds del kale a tots els nostres plats són molt elevades, la seva gran aportació de calci i ferro, ajuda a reforçar el sistema immunitari, al mateix temps que produeix glòbuls vermells i prevé l’anèmia. D’altra banda, el kale acumula més propietats que se sumen a la seva escassa aportació calòrica: conté àcid fòlic, vitamines C, K, E i B6, potassi, ferro, fòsfor i manganès. A més, la seva aportació en hidrats de carboni i les seves propietats depuratives i antiinflamatòries que ajuden a regular l’intestí completen el còctel de beneficis que fan del kale un superaliment indispensable per a la nostra dieta”, afirma l’equip de nutricionistes de Superfuüd.

En definitiva, tal com explica María Fernández, “el kale és un superaliment per dues raons: en primer lloc, perquè comparat amb altres verdures de la seva mateixa família, té molta més quantitat de nutrients: vitamines, minerals i antioxidants. I, en segon lloc, perquè té molt poques calories”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa