Vadegust
Globalimar inverteix 7 milions d’euros en una nova nau a Llagostera

L’empresa gironina Globalimar Europa, amb seu central a Llagostera (Gironès), enceta una etapa de creixement amb l’objectiu d’obrir-se a nous mercats. La firma -que elabora, importa, comercialitza i exporta productes de mar congelats- invertirà 7 milions d’euros per convertir una antiga nau situada a l’entrada de Llagostera (que abans ocupava una firma de distribució alimentària) en un magatzem frigorífic, on també hi traslladarà les oficines. Les instal·lacions, situades a l’entrada del poble, ocupen 11.000 metres quadrats.

Globalimar subratlla que, amb aquesta inversió, augmentarà la capacitat de producció, crearà 30 nous llocs de treball i també desenvoluparà noves línies de producte. El seu CEO, Joan Martí, subratlla que la inversió aportarà “més valor” al model d’empresa i permetrà continuar “potenciant la introducció de solucions innovadores al mercat”.

L’interior de l’antiga empresa de Llagostera on Globalimar traslladarà les seves oficines i que forma part del seu pla d’inversió de 7 MEUR | ACN

L’objectiu, subratlla Globalimar, és “ampliar i diversificar la gamma de peix, marisc i productes del mar”, amb una atenció creixent a minimitzar “l’impacte ambiental” (tant en el procés de producció com en els formats de comercialització”. El president de la companyia, Joan Mestres, afirma que el projecte que ara obren permetrà “continuar expandint els beneficis de consumir productes del mar, sota el criteri de qualitat i sostenibilitat, i adaptar-nos als nous hàbits socials i de consum”.

El 80%, a l’estat espanyol

Amb seus a Llagostera, Las Palmas de Gran Canaria, Pontevedra, Colorno (Itàlia) i Miami (Globalimar USA), l’empresa gironina importa els seus productes, sobretot, del sud-est asiàtic i el nord d’Europa (i en menor mesura, d’Amèrica). Els transforma a la planta que té al Bruc, els comercialitza i els exporta. Tot i la seva creixent internacionalització, el mercat majoritari de Globalimar és l’estat espanyol. Concentra el 80% de les seves vendes.

L’interior de l’antiga empresa de Llagostera on Globalimar traslladarà les seves oficines i que forma part del seu pla d’inversió de 7 MEUR | ACN

La seva gamma de producte se centra en varietats concrets de crustacis, peixos variats, surimis, cefalòpodes i bivalves. Les comercialitza sota el paraigües de tres marques: Aligator, Amura i Amatsu. D’ençà de fa quatre anys, en col·laboració amb la Fundació Alícia, Globalimar ha desenvolupat el projecte ‘Cook&Ready to eat’, per envasar productes del mar amb una nova tecnologia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa