Les vitamines i els minerals són fonamentals per al correcte funcionament del metabolisme. Però n’hi ha algunes que són molt poc conegudes i que segur que molts desconeixen. Segons recull ‘Ok Diario‘, són les següents:

Vitamina A: pebre roig

Una de les espècies més adoptades a la nostra cuina conté prop de 6000 micrograms de vitamina A per cada 100 grams, la qual cosa reporta accions antioxidants avantatjoses per al cos. N’hi ha prou amb una cullaradeta de pebre roig a les teves receptes per a aprofitar aquesta qualitat oculta que posseeix. Així mateix, aquests elements s’encarreguen de protegir tant la pell com els òrgans de la visió.

Iode: llagosta

És poc probable que mengis llagosta però, si tens l’oportunitat, has de saber que és molt útil. Cada 150 grams d’aquest animal té uns 150 micrograms de iode, superant fàcilment aquesta quantitat aconsellada pels principals ens de salut i nutrició internacionals, així que aposta per aquest plat cada vegada que un menú de restaurant te’l posi davant.

Tres llagostes | Pixabay

Calci: calamar

Amb uns 150 mil·ligrams de calci per cada 100 grams, el calamar ens ofereix encara més calci que la llet, per comparar-la amb un lacti dels que habitualment associem a la substància. Per tant, és una bona alternativa per a aquells que no consumeixen productes que porten llet, sobretot si viuen prop de zones portuàries.

Cabdell: vitamina C

Amb només 100 grams d’aquesta hortalissa aconseguirem 105 mil·ligrams de vitamina C. Ideal per a sumar a un guisat o a una amanida temperada. Gràcies al cabdell serà possible obtenir el doble de vitamina C del que podria aportar-nos la llimona o la taronja, que s’utilitza sobretot per a incrementar les defenses del nostre organisme. A partir d’ara tindràs més alternatives.

Vitamina C: cols de Brussel·les

Més de 100 mil·ligrams de vitamines C antioxidants justifiquen ingerir cols de Brussel·les diàriament, amb racions d’uns 100 grams que ens permeten superar les dosis diàries bàsiques per a l’ésser humà. Aconseguirem 340 mil·ligrams de calci amb cada 100 grams de sardines en oli, de les que es compren en el supermercat en llauna. Suposa gairebé el triple del que ens aportaria 100 cl de llet. En el cas que no incloguis els lactis a la teva dieta sempre hi ha la possibilitat d’apostar per les sardines en oli.

Nou comentari

Comparteix