El meló amb pernil és un dels plats preferits per tots pels mesos d’estiu. És fàcil i ràpid de preparar, i agrada pràcticament a tothom. A més, és fresquet, que és el que més ve de gust en aquesta època de l’any. I tot i que és un plat que es troba a les cartes de molts restaurants, realment aquests dos aliments no s’haurien de menjar junts o, millor, són una barrejar que cal concedir-se molt de tant en tant i amb cautela, segons publica ‘Ok Diario‘.

Si la primera raó en la que penses són les calories, aquest no és el cas, ja que la ingesta de calories continua sent molt baixa. Una ració de pernil amb meló -uns 100 grams de pernil cru i 250 grams de meló- correspon més o menys a 220 Kcal. Seria, per tant, un plat absolutament addient a una dieta per a aprimar.

Un meló obert | Pixabay
Un meló obert | Pixabay

El problema, però, està lligat als nutrients i específicament a les quantitats de sodi i potassi en la combinació. El potassi que es troba en el meló és particularment valuós durant l’estiu perquè es perd amb la suor, que augmenta amb les temperatures abrasadores. I és un component fonamental per al cos ja que també ajuda als músculs del cor regulant el seu ritme i mantenint la pressió arterial en els nivells correctes. De fet, aquells que pateixen d’hipotensió han de complementar la seva ingesta de potassi en les setmanes més caloroses per a evitar deficiències.

Els experts, doncs, recomanen reduir l’aportació de sodi que, en canvi, abunda en el pernil cru del nostre benvolgut plat fred. Si, de fet, el meló conté més de 300 mg de potassi per ració, els seus beneficis es veuen anul·lats substancialment pel sodi del pernil amb la seva alta salinitat. Per exemple, 100 grams de pernil curat proporcionen 1800 mg de sodi, que és aproximadament el doble que el potassi.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa