Vadegust
Els aliments que cal tenir en compte perquè no t’engreixaran

S’apropa l’estiu i ja són molts i moltes els que estan pensant en aprimar-se per posar-se el banyador o bikini. Per aquest motiu, avui us presentem alguns dels aliments que heu de tenir en compte ja que els podeu prendre sense por a engreixar-vos. Com tot, no cal menjar-ne en excès, però si els ingeriu no caldrà que us preocupeu massa pel vostre pes. És ‘Ok Diario‘ qui en fa el recull.

Fruits vermells

La majoria d’ells sobresurten per la baixa densitat calòrica, i s’aconsella incloure a la dieta maduixes, però també gerds, nabius i mores. Són ideals, a més, per a preparar begudes i plats dolços.

Llegums

Aquestes llavors tenen vitamines, minerals, hidrats de carboni saludables, i pràcticament no engreixen, per la qual cosa se les recomana com un mètode natural per a evitar algunes malalties comunes.

Pastanaga

Aporta quantitat de vitamines i minerals el betacarotè, que és una substància que ajuda a bronzejar la pell. Com que conté fibra també permet que puguem regular el nostre cos i així tenir un trànsit intestinal més equilibrat.

Cogombre

Tot l’any, però més en els mesos d’estiu ve de gust prendre un cogombre ben fresc. L’avantatge és que no té calories, aporta un efecte diürètic, ajuda a eliminar les toxines i també té fibra.

Peixos blaus

Igual que els mariscos, són en general saludables. I en particular els denominats “peixos blaus”, aquells que compten amb un major percentatge de greix, ens proporcionen proteïnes d’alt valor biològic i omega 3.

Oli d’oliva

Bàsic en la dieta mediterrània, destaca pel seu contingut d’àcid oleic, però també per altres components claus per al funcionament del metabolisme, com ara antioxidants, flavonoides i polifenols.

Pa torrat amb oli | Pxhere
Pa torrat amb oli d’oliva | Pxhere

Kale

Un dels últims descobriments de la gastronomia internacional és aquesta verdura, que pertany a la família de les cols amb baixes calories, i que ha guanyat fama per la seva proteïna vegetal i fibra natural.

Ou

Més enllà de la mala reputació que se li ha donat, l’ou pot consumir-se diàriament sense causar problemes. Has d’anar amb compte, això sí, amb la manera de preparar-lo. Intenta evitar l’excés d’oli de l’ou ferrat.

Llimona

Per tots és sabut que aquesta fruita compta amb gran quantitat de vitamina C. I gràcies a això millorem la nostra digestió. Diuen que serveix per a aprimar-se però no podem prendre només aquest aliment sinó combinar-lo amb d’altres i amb una dieta sana.

Alvocat

És molt saludable durant tot l’any i a l’estiu està fresc i el podem afegir a les amanides. Per exemple, al costat de poma i maduixes pot ser una perfecta amanida d’estiu a la qual afegir també llavors.

Vegetals verds

Espinac, bleda, bròcoli, rúcula, etc. Tots ells poden ser ingerits pràcticament sense mesurar-nos, i això es deu al fet que pràcticament no contenen calories. Els seus beneficis en l’organisme són diferents, però sempre importants.

Meló

És una fruita amb quantitat d’aigua i per això és factible prendre-la cada dia, ja que garanteix que no ens deshidratarem per la calor que fa a l’estiu. El meló és ric en vitamina A, vitamina C, potassi i magnesi, entre d’altres, i és un aliment versàtil a la cuina. Està entre els aliments que no ens faran engreixar durant l’estiu.

Nou comentari

Comparteix