Vadegust
El saló Alimentaria multiplica l’oferta de productes vegans i ecològics

El saló Alimentaria ha obert aquest dilluns les portes amb la previsió de rebre uns 100.000 visitants fins al dijous. Amb unes mides molt similars a les de l’última edició celebrada abans de la pandèmia, el certamen mostrarà l’auge dels productes vegans i vegetarians i dels succedanis “verds” de la carn i el peix. Noël o La Selva són algunes de les 3.000 empreses que exhibiran aquesta setmana novetats amb proteïnes vegetals destinades a uns consumidors cada cop estan més preocupats per qüestions com la nutrició o l’impacte ecològic de la cistella de la compra.

“Hem identificat que hi ha una tendència creixent a diversificar la ingesta de proteïna“, explica la directora de màrqueting de Noël, Maria Sánchez. Des d’aquesta empresa catalana s’han llançat a aquest nínxol de mercat creant una nova marca d’embotits i productes com hamburgueses d’origen vegetal dirigits als “flexitarians”, aquells consumidors que fan una dieta omnívora que combinen amb productes vegetarians.

Un home tallant pernil al saló Alimentaria | ACN

Segons Sánchez, el nombre de consumidors que es consideren vegans, és a dir, que no mengen, carn, peix, ous ni llet, suposen el 0,8%, mentre que els “flexitarians” han passat del 8 a l’11% de la població en dos anys.

Una altra empresa tradicionalment càrnia que ha arribat a Alimentaria amb una nova gamma de productes vegetals es La Selva. En el seu cas, han creat embotits i aperitius fets amb ‘carn’ de soja.

El responsable de la marca AlterVego, Joan Cortadelles, explica que l’aposta va llançar-se el 2021 a l’observar un “canvi de paradigma” a la societat amb una reducció gradual del consum de carn per una major preocupació pel medi ambient i el benestar animal. “És un mercat del qual se’n parla molt i hi ha molt d’interès, però ens trobem que hi ha uns volums petits encara que es creix a dos dígits”, ressalta.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa