Vadegust
Dues noves campanyes busquen estimular el consum d’aliments de proximitat aquest Nadal

Prodeca, la Promotora dels Aliments Catalans, llança aquest Nadal una doble campanya per promocionar el consum dels aliments de proximitat a través de la Gastroteca i Benvinguts a Pagès, les plataformes de foment de la competitivitat agroalimentària local que gestiona l’entitat: #CuidemLaNostraTaula i #AlimentsQueSónCultura. Ambues iniciatives formen part de la iniciativa ‘Bo per a tothom’, promoguda pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació per consolidar l’hàbit de comprar producte local.

‘Benvinguts a Pagès’ para taula a les llars catalanes

Benvinguts a Pagès dona el tret de sortida al Nadal amb la campanya de promoció i incentiu del consum de productes de proximitat #CuidemLaNostraTaula. La iniciativa parteix de la idea que cuidar la nostra taula implica cuidar la nostra pagesia. Així, 36 explotacions agrícoles catalanes i 12 allotjaments turístics d’arreu del país participen de la campanya amb l’objectiu de facilitar la compra directa del camp a la taula.

D’aquesta manera, la web del Benvinguts a Pagès recull més d’un centenar de productes alimentaris locals i tradicionals per a aquestes festes. Des de gall del Penedès als galets de Nadal, passant pel safrà, la mel, el vi o l’oli d’oliva verge extra, la web agrupa una completa oferta agroalimentària. Cada producte compta amb la seva fitxa informativa, així com la referència del productor o productora que el fa possible, i un enllaç directe a la cistella de compra.

Mantenint la idea original del Benvinguts a Pagès de divulgació i posar en valor la feina de pagesos i ramaders i la seva relació amb el sector turístic, la iniciativa #CuidemLaNostraTaula inclou també 12 allotjaments turístics rurals d’arreu de Catalunya que donen l’opció de reservar online directament a la seva pàgina web, sempre en compliment amb les mesures de prevenció dictades des de la Generalitat de Catalunya. Una oportunitat per descobrir el territori, gaudir d’un entorn natural privilegiat i conèixer l’origen dels productes que consumim cada dia.

La campanya #CuidemLaNostraTaula es complementa amb el sorteig, a partir d’avui i fins el dimarts 22 de desembre, a Instagram i Facebook de 5 xecs regals valorats en 100€ per comprar als productors participants, així com el sorteig de fins a 50 individuals de taula d’edició limitada. La campanya, que compta amb la participació de diversos influencers gastronòmics catalans, inclou l’emissió de dos vídeos promocionals als canals digitals de Prodeca, per donar a conèixer els nostres productors i gaudir d’un Nadal amb aliments d’aquí.

La Gastroteca promociona cistelles de Nadal de producte de proximitat

Si celebrar el Nadal amb la família i al voltant d’un àpat amb aliments del país és tradició nostrada, també ho és obsequiar a amics, coneguts i saludats amb una cistella amb productes propis d’aquestes dates. Per això, Gastroteca se suma a la campanya #CuidemLaNostraTaula amb la promoció de diferents lots nadalencs de proximitat. Al portal es poden trobar una selecció de paneres, de diferents preus i varietats, amb informació detallada dels elaboradors i les comarques d’origen dels aliments, així com la possibilitat d’adquirir la cistella directament dels productors.

Per altra banda, sota el concepte #AlimentsQueSónCultura, la Gastroteca anima aquest Nadal a consumir els aliments que en són més pròxims. La campanya, que es podrà seguir a través dels diferents perfils de xarxes socials, Instagram, YouTube, Facebook i Twitter, consistirà en 3 accions: un joc que recomanarà a l’usuari, en base a quatre preguntes, quins aliments locals regalar o regalar-se aquestes festes; un calendari d’advent que descobrirà a les xarxes un producte local de temporada per a cada dia durant el mes de desembre; i un drap de cuina amb il·lustracions exclusives que se sortejarà a les plataformes socials.

Nou comentari

Comparteix