Quantcast
Dues noves campanyes busquen estimular el consum d’aliments de proximitat aquest Nadal – Vadegust

Dues noves campanyes busquen estimular el consum d’aliments de proximitat aquest Nadal

#CuidemLaNostraTaula i #AlimentsQueSónCultura formen part de la iniciativa ‘Bo per a tothom’, promoguda pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació

Prodeca, la Promotora dels Aliments Catalans, llança aquest Nadal una doble campanya per promocionar el consum dels aliments de proximitat a través de la Gastroteca i Benvinguts a Pagès, les plataformes de foment de la competitivitat agroalimentària local que gestiona l’entitat: #CuidemLaNostraTaula i #AlimentsQueSónCultura. Ambues iniciatives formen part de la iniciativa ‘Bo per a tothom’, promoguda pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació per consolidar l’hàbit de comprar producte local.

‘Benvinguts a Pagès’ para taula a les llars catalanes

Benvinguts a Pagès dona el tret de sortida al Nadal amb la campanya de promoció i incentiu del consum de productes de proximitat #CuidemLaNostraTaula. La iniciativa parteix de la idea que cuidar la nostra taula implica cuidar la nostra pagesia. Així, 36 explotacions agrícoles catalanes i 12 allotjaments turístics d’arreu del país participen de la campanya amb l’objectiu de facilitar la compra directa del camp a la taula.

D’aquesta manera, la web del Benvinguts a Pagès recull més d’un centenar de productes alimentaris locals i tradicionals per a aquestes festes. Des de gall del Penedès als galets de Nadal, passant pel safrà, la mel, el vi o l’oli d’oliva verge extra, la web agrupa una completa oferta agroalimentària. Cada producte compta amb la seva fitxa informativa, així com la referència del productor o productora que el fa possible, i un enllaç directe a la cistella de compra.

Mantenint la idea original del Benvinguts a Pagès de divulgació i posar en valor la feina de pagesos i ramaders i la seva relació amb el sector turístic, la iniciativa #CuidemLaNostraTaula inclou també 12 allotjaments turístics rurals d’arreu de Catalunya que donen l’opció de reservar online directament a la seva pàgina web, sempre en compliment amb les mesures de prevenció dictades des de la Generalitat de Catalunya. Una oportunitat per descobrir el territori, gaudir d’un entorn natural privilegiat i conèixer l’origen dels productes que consumim cada dia.

La campanya #CuidemLaNostraTaula es complementa amb el sorteig, a partir d’avui i fins el dimarts 22 de desembre, a Instagram i Facebook de 5 xecs regals valorats en 100€ per comprar als productors participants, així com el sorteig de fins a 50 individuals de taula d’edició limitada. La campanya, que compta amb la participació de diversos influencers gastronòmics catalans, inclou l’emissió de dos vídeos promocionals als canals digitals de Prodeca, per donar a conèixer els nostres productors i gaudir d’un Nadal amb aliments d’aquí.

La Gastroteca promociona cistelles de Nadal de producte de proximitat

Si celebrar el Nadal amb la família i al voltant d’un àpat amb aliments del país és tradició nostrada, també ho és obsequiar a amics, coneguts i saludats amb una cistella amb productes propis d’aquestes dates. Per això, Gastroteca se suma a la campanya #CuidemLaNostraTaula amb la promoció de diferents lots nadalencs de proximitatAl portal es poden trobar una selecció de paneres, de diferents preus i varietats, amb informació detallada dels elaboradors i les comarques d’origen dels aliments, així com la possibilitat d’adquirir la cistella directament dels productors.

Per altra banda, sota el concepte #AlimentsQueSónCultura, la Gastroteca anima aquest Nadal a consumir els aliments que en són més pròxims. La campanya, que es podrà seguir a través dels diferents perfils de xarxes socials, InstagramYouTubeFacebook i Twitter, consistirà en 3 accions: un joc que recomanarà a l’usuari, en base a quatre preguntes, quins aliments locals regalar o regalar-se aquestes festes; un calendari d’advent que descobrirà a les xarxes un producte local de temporada per a cada dia durant el mes de desembre; i un drap de cuina amb il·lustracions exclusives que se sortejarà a les plataformes socials.

Nou comentari