Deu empreses catalanes d’alimentació i begudes participen en l’edició online Foodex Saudi 2020

El país compta amb 34 milions de residents amb una taxa de creixement demogràfic del 3,3% anual

Deu empreses catalanes d’alimentació i begudes han participat aquest dimecres a través de Prodeca en el webinar Top Food Suppliers from Catalonia, en el marc de l’edició online de la fira Foodex Sausi 2020. La fira també ha comptat amb la participació de més de 40 professionals de la importació, distribució, retail i Horeca d’Aràbia Saudita. El mercat de l’Aràbia Saudita és dels més importants de la regió i compta amb 34 milions de residents, amb una taxa de creixement demogràfic anual del 3,3%. A més, més de la meitat de la població té menys de 25 anys i la població jove és especialment sensible a les tendències de consum occidental.

Concretament, la facturació del consum d’alimentació i begudes puja fins als 70.000 milions de dòlars i el consum representa el 60% del total dels països del Consell de Cooperació del Golf. A més, gasten 27.000 milions de dòlars en productes gourmet, ecològics i saludables i 35.000 milions de dòlars en importació d’aliments i begudes.

Segons Prodeca, les previsions per als propers anys són de creixement del valor agregat del mercat d’aliments i begudes halal superior al 9% durant el període 2019-2024. L’augment de la demanda d’aliments halal envasats entre no-musulmans, la forta regulació de les importacions i les exportacions, i les polítiques relatives als aliments i begudes halal, així com l’augment de la població musulmana al país estimularien encara més el creixement del mercat halal d’aliments i begudes.

Les empreses participants en la fira han estat Mel Muria (El Perelló), Aigua Sant Aniol (Sant Aniol de Finestres), Embotits Caula (Girona), Bubo Barcelona (Sant Boi de Llobregat), Carolina Honest (Valls), Vichy Catalan (Barcelona), Identitat Olive Oil (Horta de Sant Joan), Biospirit (Celrà), Anela Fruits (Campllong) i Alma Teas & Herbal Infusions (Aiguaviva).

Cada una de les empreses ha disposat d’un quart d’hora per presentar els seus productes i el seu posicionament en el mercat de l’Orient Mitjà. Tot seguit, les empreses han pogut tenir reunions individuals amb els compradors interessats en els productes presentats.

Nou comentari