Demanen que el menjar a domicili es pugui repartir fins a la una de la matinada

Hostaleria i plataformes digitals també reclamen que es revisin en breu les mesures que obliguen a tancar bars i restaurants

Hostaleria d’Espanya, Marques de Restauració i Adigital han demanat a les comunitats autònomes que apliquin “mesures coordinades, uniformes i proporcionades” per a l’hostaleria i les plataformes digitals, i que mantinguin els serveis de restauració de recollida i entrega a domicili com a “essencials” i sense excepcions. A través d’un manifest, el sector sol·licita “homogeneïtat” entre les comunitats en els horaris de repartiment a domicili amb la possibilitat que es pugui demanar fins a les 00.00 hores i repartir fins a la una de la matinada. “El 35% de les comandes es fan entre les 21.00 hores i les 00.00 hores”, alerten les organitzacions, que també reclamen que es revisin en breu les mesures que obliguen a tancar bars i restaurants.

“S’haurien d’examinar davant la baixa i decreixent incidència de contagis registrada a l’hostaleria, segons les xifres del Ministeri de Sanitat”, han apuntat Hostaleria d’Espanya, Marques de Restauració i Adigital, que posen sobre la taula dades oficials que diuen que des del maig menys del 3,1% dels casos de covid-19 s’han produït a bars i restaurants. “Una xifra que, en l’última setmana, s’ha reduït fins al 0,7%”, han puntualitzat les organitzacions de l’hostaleria i plataformes digitals. En paral·lel, les entitats denuncien l’actual “disparitat de mesures i criteris” de les comunitats autònomes que està provocant un “greu perjudici” al sector de l’hostaleria i la restauració.

“Una falta d’homogeneïtat de criteris que ens està generant, a més, una enorme inseguretat jurídica que afecta restaurants, plataformes de repartiment a domicili i els propis usuaris”, han assegurat les organitzacions, que recorden que durant el confinament del març es va qualificar el repartiment a domicili com a activitat essencial “i amb l’estat d’alarma d’ara no és així”. “No s’ha mantingut aquest reconeixement i no entenem el perquè, tot i essent un canal de venda afegit a la restauració en aquests moments complicats i l’única via accés de l’hostaleria als usuaris durant el toc de queda”, han conclòs des d’Hostaleria d’Espanya, Marques de Restauració i Adigital.

Nou comentari