Vadegust
Demana una pizza a domicili i li carreguen 46.000 euros al compte

Important ensurt per un home de 62 anys que va demanar una pizza a domicili. Segons publica ‘La Vanguardia’, l’home va demanar aquest producte a través d’una aplicació de lliurament de menjar a domicili, situada a Bolònia. I l’home es va adonar que la transacció va tenir un cost de 46.500 euros a favor d’un negoci d’hostaleria a Caserta, prop de Nàpols.

El motiu? Un mega frau informàtic sobre el qual la Fiscalia italiana acaba d’obrir una investigació. Ha estat la pròpia víctima que hi ha explicat que la comanda es va realitzar a través del seu mòbil i el pagament es va fer a través de la seva targeta de crèdit. Tot i això, no es va fer cap referència a la seva contrasenya.

Dies més tardes, l’home va intentar accedir al seu compte en línia a través de l’aplicació bancària, però aquesta li va notificar que “es trobava inaccessible i en manteniment”. L’endemà, el client va perdre el seu telèfon mòbil i no va ser fins a tres dies després quan va poder accedir al banc i va veure que faltaven 46.500 euros que van sortir d’una transferència realitzada el 3 de gener a favor del restaurant Il Resto del Carlino, a Caserta.

L’home, però, va poder recuperar els diners, gràcies al seu advocat Gabriele Bordoni que va presentar immediatament una denúncia. La suma va ser llavors embargada gràcies a l’activació del servei antifrau del banc i a la intervenció del magistrat Alberto Gamberini a petició de la Fiscalia. Immediatament es va iniciar una investigació per frau informàtic.

Segons les filtracions publicades al portal Bloomberg, el problema és que les dades i les contrasenyes dels clients d’un famós servei de repartiment podrien haver estat posats a la venda en la dark web. Aquesta informació estaria disponible per a qualsevol que estigui disposat a pagar uns 80.000 dòlars.

Nou comentari

Comparteix