Vadegust
El consum de peix baixa un 20% per l’impacte de la inflació

La inflació ha impactat fortament en el món de l’alimentació, i, especialment, en el peix. Segons un estudi realitzat per l’associació de fabricants i distribuïdors Aecoc, les vendes de peix han baixat un 20% durant els primers mesos del 2023 precisament a conseqüència de l’impacte de la inflació. D’aqueta manera, la pujada dels preus de l’últim any està provocant canvis en els hàbits de consum.

Un client comprant a una peixateria del Mercat del Lleó de Girona | ACN
Un client comprant a una peixateria del Mercat del Lleó de Girona | ACN

Segons l’estudi, el preu és un “element prioritari” a l’hora de decidir què comprar i això es tradueix en un menor consum de productes frescos. “Això se suma a una tendència descendent en la compra de peix, que té entre les seves causes la manca de coneixement que tenen els consumidors sobre la categoria”, diu la responsable de productes del mar d’Aecoc, Àngels Segura, que recorda que és un producte “imprescindible” per una dieta equilibrada.

L’estudi afegeix que cada vegada més distribuïdores fan ofertes, ajusten els preus i llancen nous formats econòmics per promoure el consum de peix.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa