La melatonina és una hormona que regula els cicles circadiaris, que són aquells canvis físics, mentals i de conducta que es produeixen en un cicle de 24 hores. La producció d’aquesta hormona disminueix a mesura que ens anem fent grans i algunes persones opten per la suplementació en moments de la seva vida en els quals, per diferents motius, tenen dificultats per a dormir. Per això també se la coneix amb el nom d’hormona de la son.

Segons publica ‘La Vanguardia‘, el consum d’aliments rics en triptòfan pot ajudar a produir més melatonina, així com tenir uns bons hàbits i evitar l’estrès. Per això el diari fa un recull de cinc aliments que contenen triptòfan i que, per tant, poden ajudar a agafar la son. Aquests cinc aliments són:

  • Els plàtans: és un dels aliments que conté més triptòfan, i també és ric en minerals com el potassi i magnesi.
Plàtans | Pixabay
  • Les ametlles: també són riques en triptòfan, a més de bones fonts de calci, molt recomanables, doncs, per a aquelles persones que consumeixen pocs lactis. Alhora, és la fruita seca que conté més fibra.
Un grapat d'ametlles | Pixabay
Un grapat d’ametlles | Pixabay
  • Les nous: també destaquen pel seu alt contingut en triptòfan. Són molt saciants, desplacen el consum d’altres aliments menys saludables i ens permeten arribar amb menys gana al proper menjar.
Nous | Pixabay
  • Els ous: són una bona font de triptòfan. A més, tenen proteïnes d’alt valor biològic, cosa que significa que contenen tots els aminoàcids essencials i que, per tant, són un aliment imprescindible en la dieta.
Dos ous frescos i un ou ferrat | Pixabay
Dos ous frescos i un ou ferrat | Pixabay
  • La civada: juntament amb l’arròs, és el cereal que conté més triptòfan, de manera que el seu consum és més que recomanable en una dieta equilibrada.
Civada | Pixabay

Nou comentari

Comparteix