Segur que t’has fet aquesta pregunta alguna vegada: quina ceba engreixa més, la de color blanc o la morada? La ceba és un aliment que està molt present en la nostra cuina, i del qual no podem prescindir -a no ser que realment no ens agradi gens-. La podem menjar crua, caramelitzada, fregida, al forn… de mil maneres! Però existeixen diferents tipus de ceba, i és important conèixer les característiques i les propietats de cadascuna d’elles. Dos de les més comunes són la ceba blanca i la ceba morada.

Ceba morada

La ceba morada és molt fàcil d’identificar pel seu color, que es manté tant en la pell com a l’interior. Si per alguna cosa és ben coneguda i apreciada aquesta varietat és per les seves propietats antioxidants, que combaten l’estrès oxidatiu dels radicals lliures i prevenen l’envelliment prematur de la pell i de les cèl·lules. Té un menor contingut d’aigua que la resta de cebes, i és gran i té un sabor a mig camí entre picant i dolç.

Ceba blanca

La ceba blanca és un tipus de ceba que es cull a la primavera abans que acabi de madurar. Tot i que es pot utilitzar durant tot l’any, té menys capacitat de conservació que la resta de varietats, així que acostuma a fer-se malbé abans. A diferència de la ceba morada, que es consumeix en fresc, la ceba blanca es recomana consumir en cru gràcies a la seva textura cruixent i al seu sabor suau. S’utilitza en pizzes i amanides.

Una ceba tallada | Pixabay
Una ceba tallada | Pixabay

Totes dues cebes tenen propietats antiinflamatòries, antioxidants, antihistamíniques i antial·lèrgiques, segons publica ‘Ok Diario‘. Ara bé, la ceba morada té un major contingut en antioxidants ja que és més rica en antocianines. A més, és una font rica en queratina, que cuida el sistema cardiovascular i estimula la circulació sanguínia. La ceba morada també aporta beneficis molt interessants al sistema digestiu.

Per part seva, la ceba blanca és rica en enzim alinasa, que regula els nivells de colesterol. També té propietats bactericides i antivirals, així que augmenta les defenses de l’organisme. A això cal sumar que afavoreix la producció de glòbuls blancs.

En el que respecte al contingut calòric, totes dues son pràcticament iguals. Per tant, és un aliment que no engreixa. És més es pot utilitzar com a aliment complementari en dietes de pèrdua de pes gràcies a les seves propietats antioxidants i diürètiques.

La ceba regula el funcionament del sistema digestiu, elimina la retenció de líquids, combat el restrenyiment i aporta vitamines i minerals necessaris per a l’organisme.

I si vols saber com has de tallar la ceba per evitar plorar, fes clic aquí.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa