Vadegust
Els aliments que cal prendre per evitar les picades dels mosquits

S’apropa l’estiu. Les temperatures comencen a pujar. I en aquest context és quan arriben els mosquits i, amb ells, també les seves odioses picades, que tant ens molesten. Existeixen molts trucs per a evitar-les, però el que la majoria de persones desconeixen és que també existeixen alguns aliments que són molt efectius per a espantar a aquests insectes, tal i com publica ‘Ok Diario‘.

Les molècules que formen la nostra olor corporal són un dels principals factors que determinen si un mosquit ens picarà o no. Segons un estudi realitzat per científics de l’Escola d’Higiene i Medicina Tropical de Londres, algunes persones emeten un “repel·lent natural”. Un altre estudi, realitzat per experts de la revista ‘Journal of Medical Entomology’, assenyala que les persones amb tipus de sang A pateixen la meitat de picades que les del grup sanguini 0. I les del grup B es troben a la meitat.

Un grapat d'alls | Pixabay
Un grapat d’alls | Pixabay

Aliments per a evitar les picades de mosquits

L’all és un aliment que emet alicina, una substància que resulta molt desagradable no només per als mosquits, sinó per a la major part dels insectes. L’all és un dels aliments més saludables que existeixen ja que té propietats antibacterianes i antifúngiques. A més, cuida la salut cardiovascular perquè redueix els nivells de colesterol dolent i regula la pressió sanguínia.

Un altre dels aliments que podem menjar per a espantar als mosquits és el tomàquet. L’Organització Mundial de la Salut recomana el seu consum pel seu alt valor nutricional. Entre els seus beneficis per a la salut, destaquen els següents: cuida la pell, millora la circulació sanguínia, evita el restrenyiment i la retenció de líquids i protegeix la vista.

La infusió de menta també és un excel·lent remei per a oblidar-nos de les picades de mosquits durant l’estiu. Des de fa milers d’anys, aquesta beguda natural s’utilitza per a alleujar trastorns digestius, combatre la grip i els refredats i cuidar la salut cardiovascular.

Nou comentari

Comparteix