L’alimentació i una dieta saludable és bàsica per al nostre organisme, i per gaudir d’una bona salut. I, per aquest motiu, hi ha alguns aliments que no poden faltar a la teva dieta diària. ‘OK Diario‘ n’ha fet un recull:

Tomàquet

És fàcil de trobar, funciona amb qualsevol mena de recepta i, a més, està deliciós. El tomàquet és ric en antioxidants i vitamines A, C i E, que ajuden al rejoveniment cel·lular i a la prevenció de malalties del cor. La seva naturalesa mineralitzant i desintoxicant desencadena un efecte diürètic, eliminant també l’àcid úric.

Alvocat

L’alvocat és un dels ingredients de moda i principal enemic del colesterol. La seva incorporació a la teva dieta alimentària t’aportarà grans dosis de fibra i potassi. No obstant això, el seu poder s’incrementa quan el consumeixen les dones embarassades. L’àcid fòlic que inclou és molt necessari per a prevenir malformacions en el fetus.

Poma

Encara que la poma no sigui la fruita més popular entre els consumidors, sí que és una de les més saludables per al nostre organisme. És baixa en quantitat de proteïna i lípids. En canvi, el seu percentatge en vitamines, aigua i sals és d’allò més recomanable. Entre els seus molts beneficis destaquen la prevenció de danys de les cèl·lules cerebrals, l’augment de la resistència física o la contenció de malalties del cor.

Salmó

El salmó ha de formar part de la teva dieta alimentària, perquè és una gran font de vitamines com la B12 o la nicina, i minerals com el seleni, el magnesi o el calci. Sense oblidar l’omega-3. Aquest tipus de peix evita l’enduriment de les artèries, erradica la inflamació, prevé l’aparició de problemes cognitius o disminueix el risc de patir malalties oculars, entre altres efectes.

Plat de salmó amb amanida | Pixabay
Plat de salmó amb amanida | Pixabay

Panses

Tota la fruita seca és favorable per al bon funcionament de l’organisme. Tot i això, les panses ocupen un lloc privilegiat en aquest grup. Són una magnífica font d’energia, ja que tenen una gran quantitat d’hidrats de carboni. A més, el seu alt contingut en potassi actua com a diürètic, ajudant a eliminar els líquids del cos. Són necessàries també per a mantenir el trànsit intestinal i com a eina contra l’envelliment.

Aliments rics en fibra

N’hi ha en fruites, fruita seca i més, i es converteixen en indispensables perquè regulen la nostra flora intestinal. Amb això permeten que anem al lavabo, ens aprimem, i, el més important, que mantinguem el nostre pes sempre, una cosa complicada d’aconseguir.

Aliments rics en aigua

A més, i especialment en èpoques caloroses, hem de tenir a la nostra dieta aquells aliments rics en aigua que permeten depurar el nostre organisme. Evitem així restrenyiments, retenció de líquids, acumulació de greix i d’altres.

Peixos blaus

Ho hem vist amb el salmó. I és que aquest tipus de peixos aporten omega 3, entre altres vitamines i minerals indispensables per a la nostra salut. Aquests ens protegeixen de patir malalties cardiovasculars i per això són tan importants per al cos.

Nou comentari

Comparteix