Diuen que l’esmorzar és l’àpat més important del dia. I precisament per aquest motiu cal vigilar molt amb quins són els aliments que ingerim, especialment si el nostre objectiu és aprimar-nos. Hi ha una sèrie d’aliments que estan prohibits, i que són el que els experts anomen com a “aliments parany”, perquè existeix la creença popular que són saludables, quan en realitat no ho són, tal i com recull ‘Ok Diario‘. Un d’ells són els sucs de fruites industrials, aquells que podem comprar envasats en els supermercats.

Segons un estudi publicat per diversos experts a la revista ‘The Lancet Diabets & Endocrinology’, el consum freqüent d’aquesta mena de sucs pot afavorir l’aparició de determinades malalties, com l’obesitat o la diabetis tipus 2. El cacau soluble en pols és un altre dels aliments que es consumeixen amb freqüència a l’esmorzar i que és perjudicial per a la salut. El sucre aconsegueix més del 70% del pes del producte, encara que aquest percentatge pot variar segons la marca. El millor és substituir aquesta beguda per un cafè o una infusió natural.

Pots de melmelada | Pixabay
Pots de melmelada | Pixabay

Alguns cereals es venen com a “saludables”, però en realitat són una bomba calòrica. Cal prestar especial atenció als ingredients i a la informació nutricional de l’envàs, i triar els més naturals, com els flocs de civada o de blat de moro.

Les melmelades tampoc són una bona opció per a prendre a l’esmorzar, tot i que el seu consum està molt estès. Els seus nivells de sucres afegits oscil·len entre el 45% i el 50% del pes total del producte. Sempre existeix la possibilitat de triar melmelades elaborades amb el 100% d’ingredients naturals i que no continguin sucres.

Ara ja ho saps: aquests són els aliments a evitar a l’esmorzar!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa