Una dieta saludable és la base d’una bona salut en general, així que hem d’anar amb compte de no excedir-nos en les quantitats o aliments que mengem. També és fonamental combinar els aliments de la manera correcta per a assimilar els nutrients essencials essencials, així com no cometre els errors que ara us enumerem sobre aliments que és probable que no estem menjant bé, segons publica ‘Ok Diario‘.

Pomes

La poma és rica en vitamines i nutrients, especialment vitamina C i vitamina A. Desafortunadament, moltes persones tenen el mal costum de pelar-la, que és on es troben la majoria dels nutrients de la poma. El mateix funciona per a la majoria de les fruites i verdures. Les vitamines es troben a la pell i no a la polpa, com solem creure. Així que, en lloc de pelar sempre els productes, assegura’t de rentar-los bé per a poder menjar la pela i obtenir tots els beneficis nutricionals.

Bròcoli

El bròcoli no té pela, però és el mètode de cocció el que pot crear problemes. El bròcoli conté algunes vitamines solubles en aigua sensibles a la calor. Això significa que bullir no és el millor mètode si es desitja conservar tots els bons nutrients que té. En preparar el bròcoli d’aquesta manera, es perden vitamines hidrosolubles, així que opta per cuinar-lo al vapor ràpidament o en una paella durant uns minuts, per a conservar al màxim els seus minerals.

Bròcoli | Pixabay
Bròcoli | Pixabay

Iogurt

La capa clara i aquosa en la superfície del iogurt és sèrum de llet, i si ho llences, estàs cometent un gran error. Aquesta substància, de fet, és rica en proteïnes derivades de la llet. Així, en eliminar el sèrum del iogurt, es malgasta una part important d’aquest. És una font de proteïnes d’acció ràpida que s’absorbeix i digereix ràpidament. Si realment no pots suportar la superfície líquida, pots agitar el iogurt abans d’obrir-lo. D’aquesta manera el sèrum es barreja amb la part més densa.

Patates

En puré o fregides, conquisten tots els paladars. Però si les menges aixafades (quan estan bullides) corres el risc d’augmentar el seu índex glucèmic. Per tant, és millor cuinar-les i menjar-les en les porcions en les quals les tallis.

Pastes

El menjar més fàcil de preparar i preferida per xefs i no xefs. La prepares de mil formes diferents, però a l’hora de cuinar-la, moltes vegades t’equivoques. De fet, com més es fa la pasta, més fibra es perd. A més, cuinar-la en excés augmenta el seu índex glucèmic, cosa que significa que es digereix més ràpid. Això significa que després d’un temps encara sentiràs gana.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa