L’estiu és època de molta calor i també de prendre el sol a la platja o la piscina. Tot això provoca que, inevitablement, la nostra pell es ressequi més del que és habitual. En relació a la dieta, el millor per a mantenir un bon estat de la pell és apostar per aliments rics en aigua. Les fruites i verdures són les més indicades. És recomanable, a més, que siguin aliments frescos per a contrarestar la sudoració, és a dir, per a suar menys i eliminar més líquids corporals.

I, segons publica ‘La Vanguardia‘, els aliments que hem d’eliminar durant l’estiu si volem tenir una pell sana són:

1. L’alcohol

Els efectes nocius de l’alcohol sobre la salut són de sobres coneguts. En relació als seus efectes sobre la salut i aparença de la nostra pell, l’alcohol és un dels seus principals enemics, ja que deshidrata. Segons un estudi de l’Acadèmia Estatunidenca de Dermatologia, les persones que consumeixen alcohol (principalment vi blanc) tenen més risc de desenvolupar rosàcia. Una altra investigació, en aquest cas publicada en el British Journal of Dermatology, assegura que l’augment en el consum d’alcohol està relacionat amb més probabilitats de patir tant carcinomes de cèl·lules basals com carcinomes cutanis de cèl·lules escatoses, que són càncers de pell no-melanoma.

2. Sal

L’OMS recomana un consum de menys de 5 g de sal al dia, una xifra que a la majoria de països la població supera amb escreix. Un consum excessiu de sal provoca retenció de líquids, que es tradueix també en una pell més opaca, amb més blaus i amb les bosses i ulleres més marcades. Un estudi publicat al Science Translational Medicine assenyala que un consum excessiu pot causar malalties al·lèrgiques i inflamatòries. Per tant, s’aconsella moderar el seu consum, sobretot evitant els processats i ultraprocessats, a més de buscar altres maneres de donar sabor als plats, com poden ser les espècies.

Un grapat de sal | Pixabay
Un grapat de sal | Pixabay

3. Carn

No es pot afirmar que els aliments ressequin la pell, sinó més aviat que quan consumim aquells que tenen poca aigua necessitarem beure més, al contrari del que passa quan prenem els que contenen més aigua, com les fruites d’estiu, sobretot. Això passa quan consumim carns, alguns peixos, pasta, farina o arròs, aliments que aporten poca hidratació i ens obliguen a ser més acurats amb el consum d’aigua.

4. Sucre

Un estudi de la Universitat de Leiden (Holanda) publicat a la revista New Scientist assenyala que com més sucre consumim més vells semblem. Després d’experimentar amb un grup de 569 voluntaris, els investigadors van arribar a la conclusió que aquelles persones amb nivells de sucre en sang més alts semblaven tenir més edat, fins i tot considerant els altres factors que influeixen com el tabac, el bronzejat i l’índex de massa corporal. De fet, la diferència entre aquelles persones amb la glucosa baixa i els diabètics arribava fins a un any i set mesos.

Nou comentari

Comparteix